Duurzaamheid

Pijlers van duurzaamheid 
Duurzaamheid is een belangrijke kernwaarde van NNZ: voor een groot deel is deze bepalend voor onze bedrijfsstrategie. Het fundament van die kernwaarde wordt gevormd door vier pijlers: people, environment, network en financial.

People
Omdat wij onze mensen als ons kapitaal beschouwen, hebben wij vanaf ons oprichtingsjaar veel geïnvesteerd in ons personeel. Niet alleen vakmatig (scholing), maar ook op het persoonlijke vlak: onze bedrijfscultuur laat zich omschrijven met woorden als open, betrokken en sociaal.
Voor het contact met de buitenwereld hanteren we dezelfde principes van duurzaamheid: we hechten aan en investeren in langdurige en solide vormen van samenwerkingsverbanden met klanten, leveranciers en zakenpartners.

Environment
NNZ is een bedrijf met passie voor groen en hart voor het milieu. De oorsprong daarvan valt samen met de start van onze onderneming, bijna een eeuw geleden: het allereerste product dat toen door ons vermarkt werd – en nog steeds vermarkt wordt – is de jutezak, dat als 100% natuurlijk kan worden aangemerkt. Het is een mooi voorbeeld van wat wij duurzaamheid op materiaalniveau noemen.

Daarnaast zetten we in op slimme verpakkingsoplossingen en een efficiënte logistiek om een zo groot mogelijke milieubonus te genereren. Aan dat laatste punt – een efficiënte logistiek – ligt een uitgekiende planning ten grondslag, waarbij de inzet van onze eigen logistieke centra in Europa en Noord-Amerika een essentiële rol spelen.
Ook onze innovatieve activiteiten en oplossingen worden gestuurd door het streven naar de hoogst mogelijke normen van kwaliteit en duurzaamheid. Datzelfde geldt voor de manier waarop we onze bedrijfsprocessen vormgeven en – in algemene zin – de manier waarop we denken.

Network
NNZ heeft de beschikking over een uitgebreid netwerk van vestigingen en partners verspreid over meer dan 50 landen. Binnen dit netwerk bestaat een nauw samenwerkingsverband op het gebied van in- en verkoop, innovatie en marktontwikkeling. Die internationale oriëntatie en organisatie geeft ons een grote bedrijfsmatige slagkracht die we inzetten om onze klanten op lokaal niveau op maat te kunnen bedienen. Deze werkwijze of bedrijfsfilosofie hebben we verwoord in het devies: Focus on local!

Financial
Winstmaximalisatie is geen doel van NNZ. Voor de continuïteit van onze onderneming is het echter wel noodzakelijk om elk jaar opnieuw een gezond resultaat te behalen. Op die manier kunnen we ons personeel een zekere, gezonde en veilige werkomgeving bieden.
Van dezelfde importantie is een goed partnership met onze klanten en leveranciers; het geeft ons de mogelijkheid om gezamenlijk te investeren in het ontwikkelen van nieuwe en duurzame concepten en verpakkingsmaterialen.
Goede bedrijfsresultaten stellen ons bovendien in staat om ook buiten NNZ een bijdrage aan de maatschappij te leveren. Zo zijn we onder meer ambassadeur voor Oxfam Novib, sponsoren we een school in India en bieden we financiële ondersteuning aan door rampen getroffen gebieden.

Bedrijfsstrategie
Sinds haar oprichting in 1922 heeft NNZ gewerkt aan de continuïteit van het bedrijf. Om deze te kunnen waarborgen maken we iedere 3 jaar een langetermijnplan dat steunt op de vier hierboven genoemde pijlers.

Tot slot: geheel in lijn met onze bedrijfsfilosofie, zijn we partner van MVO Nederland. De afkorting MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. www.mvonederland.nl

NNZ, your partner for packaging solutions since 1922!