"Een verpakking zo slim als een bananenschil"

Datum: 8 maart 2013

  Publicatie in het NRC Handelsblad.

Het begon met jutezakken. Nu innoveert NNZ met verpakkingen voor groente, fruit en aardappelen die biologisch afbreekbaar zijn. Door de crisis stijgt de omzet. „Mensen gaan minder vaak uit eten en vaker naar de supermarkt."

„We proberen de natuurlijke verpakkingen van groente en fruit zo goed mogelijk na te bootsen", vertelt Len Boot, directeur-eigenaar van NNZ en derde generatie in het familiebedrijf. „Wij laten onze verpakkingen net zo ventileren als een aardappelschil om te voorkomen dat een aardappel gaat schimmelen en/of indroogt. En Uv-straling, die aardappels laat verkleuren, houden we tegen door de verpakking een bepaalde kleur te geven."

NNZ, met in totaal 180 werknemers, is voortdurend bezig met slimmere, kleinere, duurzamere verpakkingen. Het bedrijf, dat achttien vestigingen telt in dertien landen omdat de verpakkingswensen in elk land anders zijn, laat zijn ontwerpen produceren in tientallen landen, van Duitsland tot diep in Azië.....

Klik op onderstaande afbeelding om het volledige artikel te lezen: