Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

"Een verpakking zo slim als een bananenschil"

Datum: 8 maart 2013

  Publicatie in het NRC Handelsblad.

Het begon met jutezakken. Nu innoveert NNZ met verpakkingen voor groente, fruit en aardappelen die biologisch afbreekbaar zijn. Door de crisis stijgt de omzet. „Mensen gaan minder vaak uit eten en vaker naar de supermarkt."

„We proberen de natuurlijke verpakkingen van groente en fruit zo goed mogelijk na te bootsen", vertelt Len Boot, directeur-eigenaar van NNZ en derde generatie in het familiebedrijf. „Wij laten onze verpakkingen net zo ventileren als een aardappelschil om te voorkomen dat een aardappel gaat schimmelen en/of indroogt. En Uv-straling, die aardappels laat verkleuren, houden we tegen door de verpakking een bepaalde kleur te geven."

NNZ, met in totaal 180 werknemers, is voortdurend bezig met slimmere, kleinere, duurzamere verpakkingen. Het bedrijf, dat achttien vestigingen telt in dertien landen omdat de verpakkingswensen in elk land anders zijn, laat zijn ontwerpen produceren in tientallen landen, van Duitsland tot diep in Azië.....

Klik op onderstaande afbeelding om het volledige artikel te lezen:

Over NNZ

NNZ, creative expertise in packaging since 1922!

NNZ is een multinationale onderneming die een brede range aan verpakkingsoplossingen biedt aan klanten binnen de AGF- en industriële sector. In 1922 is het bedrijf opgericht en sindsdien is het in bezit van en wordt het geleid door de familie Boot.
Vanuit zijn eerste vestiging – Pakhuis Libau in Groningen – ging NNZ van start met de handel in jute zakken. In een tijdsbestek van bijna een eeuw is het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 250 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Groot-Brittannië, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten van Amerika en Zuid-Afrika.

Naast zijn eigen vestigingen heeft NNZ een nauw samenwerkingsverband met partners in nog eens 40 andere landen. Hierdoor is het bedrijf in staat om verpakkingsoplossingen te bieden voor een wereldwijd klantenbestand.