Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

"Een verpakking zo slim als een bananenschil"

Datum: 8 maart 2013

  Publicatie in het NRC Handelsblad.

Het begon met jutezakken. Nu innoveert NNZ met verpakkingen voor groente, fruit en aardappelen die biologisch afbreekbaar zijn. Door de crisis stijgt de omzet. „Mensen gaan minder vaak uit eten en vaker naar de supermarkt."

„We proberen de natuurlijke verpakkingen van groente en fruit zo goed mogelijk na te bootsen", vertelt Len Boot, directeur-eigenaar van NNZ en derde generatie in het familiebedrijf. „Wij laten onze verpakkingen net zo ventileren als een aardappelschil om te voorkomen dat een aardappel gaat schimmelen en/of indroogt. En Uv-straling, die aardappels laat verkleuren, houden we tegen door de verpakking een bepaalde kleur te geven."

NNZ, met in totaal 180 werknemers, is voortdurend bezig met slimmere, kleinere, duurzamere verpakkingen. Het bedrijf, dat achttien vestigingen telt in dertien landen omdat de verpakkingswensen in elk land anders zijn, laat zijn ontwerpen produceren in tientallen landen, van Duitsland tot diep in Azië.....

Klik op onderstaande afbeelding om het volledige artikel te lezen:

Over NNZ

NNZ is een in verpakkingen gespecialiseerde, internationale onderneming voor klanten uit de AGF-branche en de industrie.  Sinds de oprichting in 1922 heeft het familiebedrijf zich gestaag ontwikkeld tot een organisatie met ongeveer 250 medewerkers en een uitgebreid, mondiaal netwerk van eigen vestigingen en partners. 

De sterkte van dit netwerk zit hem in het vermogen om de competitieve slagkracht te vergroten. De partners in ons netwerk kunnen net als NNZ gekarakteriseerd worden als duurzaam en sociaal, productleiders, klantgericht, innovatief, trendsetters, flexibel en transparant, betrouwbaar en ethisch.

Bij NNZ staan de medewerkers altijd voorop. We zijn ervan overtuigd dat dit leidt tot meer creativiteit en productiviteit en dat is van het grootste belang voor onze klanten, leveranciers en overige stakeholders. We willen op een passievolle en plezierige manier heel persoonlijk werken volgens het plan dat we met elkaar gemaakt hebben. Ons motto is: ‘Together is better’. Samen leveren wij onze klanten duurzaam maatwerk, logistieke oplossingen en innovatie door co-creatie.

Met dochterondernemingen op strategische locaties in de verschillende landen zijn we in staat daaraan tegemoet te komen. We werken samen met onze klanten en een divers team van professionals; specialisten op het gebied van materiaalkennis, voedingsmiddelentechnologie, grafisch ontwerp en marktonderzoek. Met elkaar werken wij aan producten op maat, van concept tot marktintroductie. Voor elke schakel van de keten bieden wij specifiek op de klant gerichte, slimme oplossingen!

Ons standaard assortiment bestaat uit: netzakken, jute zakken, papieren verpakking, geweven PP zakken, films, karton, schalen, PET/PP bekers, AGF emmers, FIBC/Big Bags en palletstabilisatiemateriaal. Daarnaast levert NNZ verpakkingen op maat. Voor alle verpakkingen hanteren wij de hoogste normen als het gaat om duurzaamheid, efficiëntie en voedselveiligheid. Onze klanten profiteren dan ook van onze uitstekende inkoopvoorwaarden en hoogwaardige producten.