cardboard tray 12011

NNZ research: 'Consumentenvoorkeur appelverpakking'

Reactie van consument op nieuwe design appelverpakking

Verpakkingsmultinational NNZ heeft een unieke verpakking voor appels ontwikkeld. Het ontwerp heeft de vorm van een golfkartonnen schaal die bestaat uit twee of vier identieke compartimenten. Elk van de compartimenten kan één appel bevatten en de tray als geheel is zo ontwikkeld dat de appels optimaal beschermd zijn tegen de schade waar ze bijzonder gevoelig voor zijn. Een tweede voordeel van dit verpakkingsconcept is het printoppervlak dat ideaal is voor branding- en marketingdoeleinden.

Onderzoek naar consumenteninzichten heeft uitgewezen dat de nieuwe tray een gunstig effect heeft op de consumentenwaardering. Dit geldt zowel voor het product (appel) als voor de productcategorie (fruit). Uit dit onderzoek blijkt dat de vormgeving – handig en aantrekkelijk – impulsaankopen kan stimuleren.

Het product wordt voor Dole in Saoedi-Arabië gecommercialiseerd voor het segment kinderappelen.

We delen graag de details van onze aanpak, bevindingen en resultaten van het onderzoek, laat het ons weten!

31B 81 3284063 2769862766 6 (1)
Innovatie bij NNZ betekent het ontwikkelen van een duurzaam verpakkingsportfolio voor u, met behulp van onze op feiten gebaseerde #Rethink-methode, geleid door een Reinvent, Redesign, Research en Recycle-aanpak.
87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

"*" Verplicht veld

Hoe gaan wij om met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring. U kunt zich op elk moment afmelden voor deze e-mails.