New building NNZ group

Over ons

Opgericht in 1922, en dit is nog maar het begin!

NNZ heeft zichzelf sinds de oprichting in 1922 al meerdere keren opnieuw uitgevonden. Tijdens ons traject is onze belangrijkste focus altijd het waarborgen van de continuïteit voor onze klanten, leveranciers en werknemers. Opnieuw vormgeven en veranderen zit in ons DNA, we zijn ondernemers en spelen in op marktomstandigheden en trends. We hebben ook onze rol als leverancier van verpakkingen opnieuw vormgegeven. Dit betekent onder meer onszelf veranderen door strategische keuzes te maken om onze eigen productie stop te zetten en een onafhankelijke leverancier te worden met een netwerk van vertrouwde partnerleveranciers, en de geografische uitbreiding van onze dochterondernemingen. We hebben ons verpakkingsportfolio opnieuw vormgegeven met innovaties en doorlopende verbetering van bestaande verpakkingen, wat een impact heeft op onze afzetmarkten.

Bij NNZ draait alles om samenwerking en persoonlijke relaties, zowel intern als extern. Relaties met medewerkers, klanten en stakeholders. Oplossingen worden gezocht in teamwerk, om elkaar te helpen succesvol te zijn, met respect, integriteit en eerlijkheid.

Op productniveau ligt de kracht van NNZ in het oplossen van verpakkingsproblemen van klanten. Kennis, ervaring en creativiteit vormen de basis voor het ontwikkelen van deze verpakkingsoplossingen. Wij zijn oplossingsgericht, klantgericht en denken out-of-the-box!

Reshaping zit in ons DNA! We hebben een passie voor verpakkingen en lossen uw verpakkingsproblemen graag op door echt samen te werken en op maat gemaakte oplossingen te bieden

Ons erfgoed en de toekomst

NNZ is een multinationaal bedrijf dat actief is in de mark van verpakkingsmaterialen voor agrarische en industriële producten. Sinds de oprichting in 1922 is NNZ 100% een familiebedrijf, maar de nadruk ligt op onze bedrijfsactiviteiten. NNZ heeft momenteel 24 eigen vestigingen in 18 landen en een internationaal netwerk van bedrijven waarmee we samenwerken in meer dan 50 landen over de hele wereld, zowel bij de ontwikkeling van producten en afzetmarkten als op het gebied van in- en verkoop. NNZ is voornamelijk actief in verpakkingsmaterialen voor de groente- en fruitsector, maar we hebben ook industriële verpakkingsafdelingen in de Benelux, Duitsland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zwitserland.

Met het oog op de toekomst vinden wij het essentieel dat we continu werken aan het innoveren van verpakkingsmaterialen en de eisen die daaraan worden gesteld, zowel bestemd voor verse groente- en fruitproducten als voor andere voedselgerelateerde producten, alswel de nodige aandacht voor de voortdurende duurzaamheidseisen die onze sector stelt.

Libau pand 1923 2021 Magazijn Groningen (7) 2021 Magazijn Groningen (14) 2021 Vestiging Groningen (7)

Na bijna 100 jaar actief te zijn op het gebied van verpakkingen, is NNZ zeker van plan om haar activiteiten nog tientallen jaren voort te zetten. In de periode van 1995 tot 2020 groeide de omzet van het bedrijf van 30 miljoen euro naar 153 miljoen euro. We hebben dit bereikt met onze gedecentraliseerde nationale marktstructuur, zoals uitgedrukt in de slogan die we vandaag nog steeds gebruiken: Focus op lokaal. Naast deze decentraal aangestuurde landelijke eenheden creëren de centraal aangestuurde afdelingen (Financieel, Marketing, Productontwikkeling, Human Resources, ICT en Centrale Inkoop) de voorwaarden voor de verschillende NNZ-vestigingen om optimaal te kunnen functioneren op het gebied van verkoop, logistiek, service en directe marketing.

Een van de belangrijke pijlers van het lange bestaan is dat NNZ wil voldoen aan alle wettelijke regelingen, convenanten en regels; NNZ weigert te speculeren op de termijnmarkten, noch voor grondstoffen, noch voor valuta. NNZ ziet dit niet alleen als haar plicht jegens de samenleving maar ook jegens haar medewerkers.

IMG 0921 Magazijn Rilland (51) NNZ Lunenburg 2021 (106) NNZ Lunenburg 2021 (25)

Bij NNZ waarderen we onze werknemers enorm en hebben namens hen onze eigen 4-P’s geformuleerd, namelijk: Passie, Plezier, Persoonlijk en Plan. Wij hebben Passie voor verpakken, willen heel Persoonlijk met Plezier werken maar altijd volgens het Plan dat we samen hebben opgesteld. Dit komt tot uiting in een actief kwaliteitsbeleid en duurzaamheidsbeleid, uitgedragen via onze eigen TQM kwaliteitsfilosofie, maar ook via internationaal erkende kwaliteitsgaranties zoals ISO 9001 en BRC/IoP certificaten en CEDEX, BSCI (Business Social Compliance Initiative). Samen moeten we zorgen voor een omgeving waarin kwaliteit, veiligheid en gezondheid vanzelfsprekend zijn. Alle NNZ-bedrijven beschikken dan ook over teams die deze waarden actief bewaken.

NNZ Scandinavia Dec 2021 (64) NNZ Lunenburg 2021 (35) Suppliers code of coduct NNZ Scandinavia Dec 2021 (8)
NNZ Group building
Het ondernemen is de prioriteit, met optimale transparantie en voortdurende focus om de toekomst te garanderen.

 

De familie Boot

Sinds de oprichting in 1922 heeft de familie Boot nog steeds 100% van de NNZ-aandelen in handen. Het is belangrijk om te onderstrepen, zoals hierboven al kort aangestipt, dat het NNZ-bedrijf altijd boven de belangen van de familie staat. Dit vertaalt zich allereerst in kijken naar de doelstellingen voor NNZ en de manier waarop deze in de toekomst kunnen worden ontwikkeld; de onderneming heeft prioriteit, met optimale transparantie en voortdurende focus om de toekomst te garanderen.

 

Onze belangrijkste cijfers

  • Oprichting: 1922
  • Aantal werknemers: 250
  • Omzet: € 170 miljoen
  • Product: Verpakkingsmaterialen
  • Markten: Agrarisch (75%), Industrieel (25%)
  • Hoofdkantoor: Groningen, Nederland
  • Dochterondernemingen: 24 in Europa, de Verenigde Staten, Canada en Afrika
  • Magazijnruimte: 50.000 m²

 

 

Alleen door NNZ voortdurend opnieuw vorm te geven kunnen we de toekomst waarborgen
NNZ Wereldkaart 2019 06 2 Lr
NNZ the packaging network, wereldwijde dekking

We bedienen onze klanten vanuit 24 eigen dochterondernemingen in Europa, de Verenigde Staten, Canada en Afrika.

Contact
WAAROM NNZ THE PACKAGING NETWORK?
RESHAPING

Duurzaamheid
Wereldwijd strategisch locaties
Pionieren
Betrouwbaar en ethisch

TRUE CO-OPERATION

Langetermijnpartnerschappen
Teamwerk
#Rethink innovatie
Volledige logistieke service

CUSTOMISED SOLUTIONS

Onafhankelijk advies
Inzicht in innovatie
Nauwe banden met klanten
Uitgebreide portfolio

87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

"*" Verplicht veld

Hoe gaan wij om met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring. U kunt zich op elk moment afmelden voor deze e-mails.