Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

NNZ lanceert unieke nieuwe appel verpakking!

Datum: 11 november 2014

Verpakkingsmultinational NNZ heeft in samenwerking met Schut Systems[1] en Pillopak[2] een unieke verpakking voor appels ontwikkeld. Het ontwerp betreft een golfkartonnen tray die uit twee of vier identieke compartimenten bestaat. Elk van die compartimenten kan één appel bevatten en het geheel is zo geconstrueerd dat het optimale bescherming biedt tegen specifieke appelkwetsuren. Een tweede voordeel van dit verpakkingsconcept vormt het te bedrukken oppervlak; deze leent zich uitstekend voor marketingdoeleinden, met name voor storytelling en branding.

Verder heeft recent onderzoek aangetoond dat de nieuwe tray een positief effect heeft op de consumentenwaardering. Dit geldt zowel voor het product (appel) als de productcategorie (fruit). Een andere uitkomst van dat onderzoek laat zien dat het ontwerp – handzaam en aantrekkelijk – de aankoopimpuls kan stimuleren.

Introductie

Voor de marktintroductie van de nieuwe verpakking, heeft NNZ de samenwerking gezocht met een appelverpakker die levert aan de retail. Deze samenwerking heeft ertoe geleid dat nog deze maand de 4-stukstray in de schappen zal liggen.

Daarnaast zal NNZ de verpakking verder onder de aandacht brengen tijdens de Interpoma in Bolzano, Italië. De Interpoma geldt internationaal als een van de meest toonaangevende appelbeurzen.

---------------------------------------------------------------

[1] Schut Systems is leverancier van en specialist in verpakkingsmachines.

[2] Pillopak is leverancier van en specialist in lichtgewicht golfpapier en verpakkingen uit golfpapier.

Over NNZ

NNZ, creative expertise in packaging since 1922!

NNZ is een multinationale onderneming die een brede range aan verpakkingsoplossingen biedt aan klanten binnen de AGF- en industriële sector. In 1922 is het bedrijf opgericht en sindsdien is het in bezit van en wordt het geleid door de familie Boot.
Vanuit zijn eerste vestiging – Pakhuis Libau in Groningen – ging NNZ van start met de handel in jute zakken. In een tijdsbestek van bijna een eeuw is het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 250 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Groot-Brittannië, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten van Amerika en Zuid-Afrika.

Naast zijn eigen vestigingen heeft NNZ een nauw samenwerkingsverband met partners in nog eens 40 andere landen. Hierdoor is het bedrijf in staat om verpakkingsoplossingen te bieden voor een wereldwijd klantenbestand.