NNZ lanceert unieke nieuwe appel verpakking!

Datum: 11 november 2014

Verpakkingsmultinational NNZ heeft in samenwerking met Schut Systems[1] en Pillopak[2] een unieke verpakking voor appels ontwikkeld. Het ontwerp betreft een golfkartonnen tray die uit twee of vier identieke compartimenten bestaat. Elk van die compartimenten kan één appel bevatten en het geheel is zo geconstrueerd dat het optimale bescherming biedt tegen specifieke appelkwetsuren. Een tweede voordeel van dit verpakkingsconcept vormt het te bedrukken oppervlak; deze leent zich uitstekend voor marketingdoeleinden, met name voor storytelling en branding.

Verder heeft recent onderzoek aangetoond dat de nieuwe tray een positief effect heeft op de consumentenwaardering. Dit geldt zowel voor het product (appel) als de productcategorie (fruit). Een andere uitkomst van dat onderzoek laat zien dat het ontwerp – handzaam en aantrekkelijk – de aankoopimpuls kan stimuleren.

Introductie

Voor de marktintroductie van de nieuwe verpakking, heeft NNZ de samenwerking gezocht met een appelverpakker die levert aan de retail. Deze samenwerking heeft ertoe geleid dat nog deze maand de 4-stukstray in de schappen zal liggen.

Daarnaast zal NNZ de verpakking verder onder de aandacht brengen tijdens de Interpoma in Bolzano, Italië. De Interpoma geldt internationaal als een van de meest toonaangevende appelbeurzen.

---------------------------------------------------------------

[1] Schut Systems is leverancier van en specialist in verpakkingsmachines.

[2] Pillopak is leverancier van en specialist in lichtgewicht golfpapier en verpakkingen uit golfpapier.