Waarom NNZ verpakkingen?

  • Wereldwijde dekking
  • Focus op lokaal
  • Breed assortiment
  • Innovatieve trendsetter
  • Verpakking op maat
  • Betrouwbaar en ethisch
  • Duurzaam en sociaal ingesteld
Informatie aanvraag

NNZ een van de vier finalisten van de Familiebedrijven Award

Datum: 8 april 2016

NNZ was een van de vier finalisten van de Familiebedrijven Award 2016. De drie andere waren CCV, Enza Zaden en VDL. Het kwartet was geselecteerd uit een groep van tien genomineerden die op hun beurt geselecteerd waren uit ruim 500 familiebedrijven.  Op 7 april 2016 werd bekendgemaakt dat Enza Zaden de winnaar van de Award 2016 was.

De uitreiking vond plaats in de Nieuwe Kerk in Den Haag en werd bijgewoond door Gerrit Zalm, bestuursvoorzitter van ABN AMRO. Eerdere winnaars waren  Gassan Diamonds (2013) Westland Kaas (2014) en Koninklijke De Heus (2015).

De Familiebedrijven Award is in het leven geroepen door de Stichting Familie Onderneming, een initiatief van John Fentener van Vlissingen. De Stichting heeft als doel zoveel mogelijk aandacht te genereren voor Nederlandse familiebedrijven en het belang dat zij hebben voor de nationale economie. Het jaarlijks toekennen van de Award aan een excellerend familiebedrijf, is een van de middelen om dat doel te bereiken.

KPMG draagt zorg voor een onafhankelijke selectie van de bedrijven. Deze geschiedt op basis van acht criteria en de randvoorwaarde dat de onderneming een écht familiebedrijf is (volgens de definitie van de Europese Commissie). Nadat KPMG een top bepaald heeft, kiest de vakkundige jury het winnende familiebedrijf. De bestuurder van deze familieonderneming treedt dan voor één jaar toe tot de jury.

www.familiebedrijvenaward.nl

Password: nnz

 

Nominatiefilm_NNZ from Tjeerd Muller on Vimeo.

Over NNZ

NNZ, creative expertise in packaging since 1922!

NNZ is een multinationale onderneming die een brede range aan verpakkingsoplossingen biedt aan klanten binnen de AGF- en industriële sector. In 1922 is het bedrijf opgericht en sindsdien is het in bezit van en wordt het geleid door de familie Boot.
Vanuit zijn eerste vestiging – Pakhuis Libau in Groningen – ging NNZ van start met de handel in jute zakken. In een tijdsbestek van bijna een eeuw is het bedrijf uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 250 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Canada, Denemarken, Duitsland, Estland, Groot-Brittannië, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten van Amerika en Zuid-Afrika.

Naast zijn eigen vestigingen heeft NNZ een nauw samenwerkingsverband met partners in nog eens 40 andere landen. Hierdoor is het bedrijf in staat om verpakkingsoplossingen te bieden voor een wereldwijd klantenbestand.